Pandekager med gods i

Jeg elsker simpelthen pandekager. Det har jeg sagt før og det bliver jeg ved med! De er dejlige at spise og dejlige at lave. Denne gang lavede jeg pandekager af en hel masse rester:

En slat boghvedemel
Havregryn (finvalsede)
Mælk
2 æg
En lille pose med rosiner og kokosflager jeg havde liggende
Lidt salt
Lidt sukker jeg havde tilovers fra da jeg lavede rabarber-fool
Lidt rapsolie
Bagepulver, ca. 2 tsk.

Mælk, æg og olie piskes godt sammen. Mel, havregryn, rosiner/kokos, salt, sukker og bagepulver hældes i og røres godt sammen. Står og trækker i ca. 15 min.

Og så laves der ellers bare pandekager af denne dejlige, tyktflydende dej. Det blev nogle pandekager med saft og kraft og, hvis jeg selv skal sige det, nogle af de bedste jeg har lavet. Og så bare på en masse rester.

Pandekager a la moppedrenge!

Tykke, tykke pandekager - med solbærsyltetøj selvfølgelig