Pandekager med kokos

Pandekager med Lasses egen æble-blommemarmelade
Okay, det er ingen hemmelighed, at jeg elsker pandekager. Og benytter enhver undskyldning for at lave dem!

Denne gang var det en gave fra mine venner Jens og Lasse - et glas af Lasses hjemmelavede æble-blommemarmelade. Jeg var sikker på, at det ville passe sindssygt godt til pandekager.

Denne gang lavede jeg dem således:

  • 2-3 æg piskes sammen med mælk, lidt sukker, lidt salt, lidt rapsolie eller anden smagsfri olie
  • En halv pose kokosmel og en dåse kokosmælk røres i
  • Fuldkornshvedemel, evt. blandet med alm. hvedemel røres i, til dejen er godt tyk. 
  • 1-2 tsk. bagepulver røres i tilsidst.

Dejen står i 15 min. Den må gerne begynde at boble, det er kun godt. Panden varmes godt op, og små klatter hældes på panden. Vendes efter et par minutter, når de er fine og gyldne. Bliv ved, til der ikke er mere dej tilbage. Spis pandekagerne!
Har man ikke Lasses æble-blommemarmelade, kan sukker, honning, sirup eller anden marmelade også bruges!