Rødspætter og kapers

Normalt steger man vist rødspætter på panden, evt. panerede. Det gør jeg ikke, jeg steger dem i ovnen. Jeg steger meget sjældent noget på panden fordi 1) det sviner så utroligt meget og 2) det kræver ofte ret meget fedtstof. Så jeg damper, sauterer, koger eller bager de fleste ting. Og rødspætter kan man fint lave i ovnen.

Her er det 3 dejlige rødspættefileter lagt i et fad med lidt olivenolie, salt, peber, citron, frisk rosmarin som jeg havde stående og så clou'et, nemlig kapers som jeg havde en rest af i køleskabet. Kapers er jo lidt salte og stærke, og smager utroligt godt med langt det meste fisk. Kan kraftigt anbefales, når man gerne lige vil pifte sin fisk lidt op. Bages i ovnen på en 180 grader i 10-12 minutter.

Jeg glemte at tage et billede af den færdige fisk, så det må man forestille sig, men her er fadet, inden det kom i ovnen. Man kan spise grøntsager, salat, kartofler, ris, brød, pasta, ja stort set hvadsomhelst til.

Kapers er genialt til fisk