Fisk på tomatbund

Fisk og tomater passer godt sammen. Jeg har tænkt meget på, om der er en fiskeart der ikke passer med tomat, og indtil videre er jeg ikke kommet på nogen.

Fisk med tomat i ovnen - idiotsikkert, smager altid godt
Her er en såre simpel ret med fisk og tomater. Man tager:

4-5 friske tomater
Et par løg
Lidt hvidløg
Basilikum, hakket
Salt, peber

Løg og hvidløg svitses hurtigt, og så kommes tomaterne i med lidt salt og peber. Hakket basilikum tilsidst. Det koges godt sammen en 10 min.

Blandingen hældes i et ildfast fad. Et godt stykke fisk, fx torsk, sej, lange eller bars - her er det lyssej - lægges ovenpå.
Her med en masse dampet spinat

Lidt salt, peber og godt med citronsaft ovenpå. 12 min. i ovnen på 180 grader og bum, så' der fisk på tomatbund.
Kom evt. lidt mere basilikum ovenpå fisken, når den er kommet ud af ovnen.

Man kan spise fx kartofler eller ris til, jeg dampede en masse frisk spinat.