Kyllingelever og rødbeder

Okay, indrømmet, denne her ret var lidt af et eksperiment. Jeg havde en forestilling om, at det ville smage godt, og måtte prøve om det nu også kunne være rigtigt.

Jeg havde en fået en kæmpe pose rødbeder i den ugentlige kasse fra Årstiderne, og hvad skal man dog med dem? Man kan lave rødbedesalat på forskellige måder (med en god sennepsdressing kan det smage ret godt), men det appellerede ikke til mig dén dag. Der måtte være andre muligheder.
Kyllingelever og rødbeder - leverpostejmad i gryde

Jeg havde løg og tænkte, at der måske kunne komme noget godt ud af de lidt sødlige løg og rødbeder sammen.
Samtidig var der en bakke kyllingelever i fryseren, og lever kan jo godt lide løg og lever(-postej) kan godt lide rødbeder, så noget sagde mig, at de tre ting ville passe godt sammen.

Som tænkt så gjort. Denne rødbedekylligelever-ret består af:

1 pose rødbeder
1 bakke kyllingelever
Løg
Salt, peber
Balsamico
Evt. krydderurt ovenpå

Skræl og kog rødbederne, skær dem i mindre/små stykker. Svits løgene i en gryde/sautépande og kom derefter kyllingeleverne i, brun dem godt. Kom en godt skvæt balsamico eddike i og kog det lidt op. Kom rødbederne i. Smag til med salt, peber og evt. mere balsamico.

Fordi rødbeder ikke smager af så meget, ja faktisk godt kan smage lidt fadt, skal der en del smagsstof i - min favorit i denne sammenhæng er balsamico eddike, fordi det sursøde får mere smag frem i rødbederne og det passer også godt til (kyllinge-) lever.

Det smagte faktisk virkelig godt, dette eksperiment. Lidt ligesom en leverpostejmad uden rugbrød, hvis man kan forestille sig det! Jeg spiste det som det ses på billedet, men jeg tænker, at stegte kartofler eller kartoffelmos ville passe godt til.