Salat af iceberg, agurk, ramsløg

Mmmmm, salat, jeg kan spise uendelige mængder af salat. Man kan lave gode salater af alt muligt og det tager ingen tid. Basen kan fint være en eller anden form for grøn salat - krølsalat, hovedsalat, iceberg salat, etc - men behøver ikke være det.
En helt grøn salat af lutter grønne ting
Dog ville jeg undgå at bruge rucola som hovedbestanddel, da det er lidt vel bittert og derfor bør suppleres med andre ting.
Forleden dag lavede jeg en salat, der næsten udelukkende bestod af portulaksalat (havde fået et bundt i kassen fra Årstiderne). Jeg kendte ikke så meget til den type salat, så jeg gik jo bare i krig. Det smager virkelig godt, har en lidt nøddeagtig smag, men er ret, skal vi sige, fiberrig, så jeg sad dér og tyggede og tyggede som på en våd sivsko. Næste gang nøjes jeg med at bruge det som del-ingrediens!

Basen kan også være grønne bønner, tomater, eller hvad man nu har mest af. Man kan også blande forskellige salattyper, hvis man står og har 2-3 forskellige slags (det har jeg sjældent, men det hænder da).

Dagens salat blev denne her af iceberg salat, agurk og ramsløg.

Et af trick'ne til at lave god salat er dressingen. Dressing skal man lave selv; det der slask men kan købe på flaske i supermarkedet bør undgås - det er fuldt af alt muligt uvedkommende, og smagen gennemtrænger alt. Bvadr.
Hemmeligheden er dressingen

Her er til gengæld en god og meget nem dressing:

Step 1: Man tager olivenolie, A38 (gerne økologisk, den er mildest) og sennep. Her har jeg brugt en grov sennep, der giver lige lidt mere substans.
Step 2: Man blander det.
Step 3: There's no step 3! Nåjo, man hælder det ud over sin salat.

Hvor meget skal man tage af hver ting, tænker du nu. Ja, det er op til dig. Smag dig frem.

Denne her salat kan spises alene eller med næsten hvadsomhelst til. Jeg lavede fisk i ovnen.